SO

Idag ska jag berätta varför man bosätter sig vi en flod och hur det blir översvämningar. Man bosätter sig vid en flod för att om man är fattig och inte har pengar så bosätter man sig där för att man kan tvätta sig, laga mat, tvätta kläder, dricka vatten, fiska, diska och odla, det är vatten i en flod och sen blir det översvämning och det är massor av lera på botten av floden och sen när det blir en översvämning kommer all lera upp och då kan man breda ut leran på marken och odla sen kan man antingen sälja den eller äta den. Det kan bli översvämningar för om man har huggit ner träden, trädens stammar som har sugit åt sig vattnet och man hugger ner dom så finns det inget som suger åt sig vatten och då kan det bli översvämning.Det som händer när det blir översvämning för människorna är att vissa kanske inte kan simma och drunknar och vissa blir hemlösa.  Det är ju olika länder med olika mycket vatten och jag ska förklara varför det är så. Det är för att ett land har mycket berg och molnen kommer mot ett berg och då åker molnen upp och dom blir tunga och då blir det regn och sen när det kommer till ett  annat land finns det inga moln kvar för att det har varit ett berg innan. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iiiiiiida.blogg.se

Jag är en tjej som heter Ida Holm, !2 år snart 13. Jag älskar min katt Sticky och min bästa vän Molly. Jag älskar Eric Saade. Jag gillar Ben & Jerry`s, Victoria´s Secret och Adventure Time. Jag kommer att skriva vad som händer i skolan.

RSS 2.0