Engelska ❤

Nu ska jag skriva om vad vi skulle göra förra veckan på engelskan. Man ska välja mins tio ord som är bra för miljön. Jag har valt dom här orden: Recycling = återvinning, Compost heap = komposthög, Recycleable = återvinningsbar, Unleaded petrol = blyfri bensin, less = mindre, plastic bottle = plast flaska, do something about = göra någonting åt, torch = ficklampa, rechargeable = laddningsbar och dispostable = engångs. Jag har valt dom orden för att jag tycker att dom var nåågraav dom saker vo skulle behöva. Sen skulle vi också kolla på två videoklipp och skriva vad vi tänker vad odm handlar om. Jag tycker att dom säger oss att vi ska ta hand om världen och att om vi inte lyckas direkt så kommer det nya dagar. 


Kommentarer
Sylvia

Hej!
Du har valt bra ord och motiverat dina val. Jag tycker att du har uppfattat videoklippen helt rätt. :-)
Hälsningar/ Sylvia

2013-11-13 @ 05:31:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iiiiiiida.blogg.se

Jag är en tjej som heter Ida Holm, !2 år snart 13. Jag älskar min katt Sticky och min bästa vän Molly. Jag älskar Eric Saade. Jag gillar Ben & Jerry`s, Victoria´s Secret och Adventure Time. Jag kommer att skriva vad som händer i skolan.

RSS 2.0