Engelska ❤

Den här lektionen skulle vi först göra klart grammatiken i böckerna och sen kolla lite på en hemsida och sen skulle vi ta tio ord om energi och vad vi uppfattar  ett videoklipp. Jag börjar med video klippet: Att energi finns överallt runt oss, att vi ska ta vara på enegin vi har och inte bara slösa på det. Om tillexempel man är i ett rum och har lampan tänd sen går man ut och inte släcker den, det är onödigt. Och dom tio orden jag valt är: Light, electricity, motion, cars, sunlight, water, plants, money, heat och sound. 
Engelskan tycker jag är ganska rolig men det tråkigaste som finns är en genomgång, jag hatar att bara sitta och lyssna för tillslut tappar jag koncentrasionen. jga vet att en genomgång är bra och vi lär oss mycket men inte för långa. Jag tycker inet att vi har för långa genomgångar. Det är ganska roligt att jobba i boken, det är roligare än genomgång och pappers uppgift. ♦


Kommentarer
Sylvia

Du har valt bra ord och förstått videoklippet. :-) Vad bra att du skriver vad du tycker om att göra på lektionerna, då det ger mig möjligheter att få med mer av det som är bra och mindre av det mindre bra. :-)

2013-11-16 @ 15:32:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iiiiiiida.blogg.se

Jag är en tjej som heter Ida Holm, !2 år snart 13. Jag älskar min katt Sticky och min bästa vän Molly. Jag älskar Eric Saade. Jag gillar Ben & Jerry`s, Victoria´s Secret och Adventure Time. Jag kommer att skriva vad som händer i skolan.

RSS 2.0