SO

Idag ska jag förklara vattnetskretslopp. 
Solen värmer upp vattnet - det blir bildas vattenånga stiger upp i atmosfären - vattenångan kyls ner, den blir tung och blir nederbörd, regn, hagel eller snö - faller ner mot jordytan, den mesta delen hmnar i vattnet men den delen som hamnar på land rinner en del som ytvatten ner i sjöar och vattendrag, en del rinner ner genom markens övre skikt och blir grundvatten. Jag ska även berätta världsdelarna och var vissa hav ligger. Världsdelarna är: Nordamerika, Sydamerika,,Europa, Afrika, Asien, Australien och Antarktis. Världshaven: Stilla havet ligger under Nordamerika, Atlanten ligger mellan sydamerika och Afrika, Indiska oceanen ligger under Asien och brevid sig har den på vänster sida Afrika och på höger sida Australien, Medel havet ligger brevid Asien, under Europa och över Afrika och Ishavet ligger över europa. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

iiiiiiida.blogg.se

Jag är en tjej som heter Ida Holm, !2 år snart 13. Jag älskar min katt Sticky och min bästa vän Molly. Jag älskar Eric Saade. Jag gillar Ben & Jerry`s, Victoria´s Secret och Adventure Time. Jag kommer att skriva vad som händer i skolan.

RSS 2.0